zondag 25 maart 2012

een stukje van God

als ik kijk naar de lucht
met die prachtige kleuren
als ik kijk naar een boom
met zijn wirwar van takken
als ik kijk naar mijn kind
met haar prachtige lach

als ik de lucht ruik
met die wonderlijke geuren
als ik de zee ruik
met haar zoute smaak
als ik aan mijn kind ruik
met haar eigen lucht

als ik stenen voel
zo robuust en hard
als ik bloemen voel
zo teder en glad
als ik mijn kind voel
satijn

Dan heb ik een stukje van Gods liefde gevonden


Maar nooit komt God dichterbij
dan wanneer mijn ogen tranen
mijn neus vol snot zit
mijn handen bibberen
en mijn mond alleen maar kan janken

2 opmerkingen:

  1. Heb je dit zelf geschreven? Ontzettend mooi en herkenbaar .............veel te herkenbaar God was het dichtst in Ermelo op een vierkante cm 3 weken lang . Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve schat, bijzonder dat je toen God zo dicht bij heb mogen ervaren! Blij dat je herkenning vind in mijn schrijfsels! Dikke kus! Ps. Ik bel je volgende week als de rust hier weergekeerd is. Vakantie is druk!

      Verwijderen