woensdag 2 mei 2012

Ik kan dat gewoon niet zo goed

Zo af en toe overvalt het mij ineens. Als ik bijvoorbeeld kijk naar onze zolder, en bedenk wat er allemaal moet gebeuren. Ik val stil. En ik denk bij mijzelf: Ik kan dat gewoon niet zo goed.

Dat heb ik wel vaker. Als ik bedenk dat ik best wel graag beter zou willlen koken? ik kan dat gewoon niet zo goed. Het uitzoeken van een leuke creatie? Het opvoeden van een eventueel huisdier? Het decoreren van mijn huis? Ik ben er bang voor, ik kan dat gewoon niet zo goed.

Zo praat ik mijzelf dingen aan. Als ik één ding niet kan, dan vind ik het volgende ook vaak moeilijker. Het leven wordt steeds zwaarder, ik merk dat ik mij laat regeren door mijn angsten. Daar ben ik dan wel weer heel goed in.

Dan zijn daar mijn dochters. Die mij in alles kopiëren. Die van mij leren dat de dingen in één keer goed moeten, of anders maar niet. Ach, wat maakt mij dat verdrietig! Wat doe ik ons aan?

Het moet anders, ik KAN ook anders! Ik leer mijzelf mijn rug te rechten, mijn hoofd helder maken. En ik doe het gewoon. De kinderkamers? De kleuren zijn uitgezocht! Mijn kledingkast? Wordt binnenkort weer uitgemest, gekeurd en gematcht. De zolder? Er is al een dag ingepland dat ik toch die verfkwast moet gaan hanteren. Ik kan dat misschien niet zo goed. Maar ach, als het mislukt, dan mag ik het een volgende keer weer proberen!

Want wat ik mijn meisjes altijd voorhoud:

Van proberen, kan je het leren.
En soms zal je je bezeren!

Ik kan dat vast heel goed ook tot mijn motto maken!

Ennu, dat eventuele huisdier, dat laat nog even op zich wachten!




1 opmerking:

  1. Het grote kan ik niet beest , het zal toch wel weer niet goed gaan .
    Het spoken beest dat je steeds achtervolgt wat herken ik het .

    Onze oudste zoon heeft dat ook veel te vlug opgeven en soms (heel vaak ) herken ik mezelf en dat irriteert omdat ik als het ware een spiegel voor mijn neus heb.

    Die angsten herken ik ook ze werken verlammend en ze blijven in toenemende maten terug komen in een hoeveelheid waardoor je soms helemaal verlamd wordt.

    Nou succes meid met al het klussen jammer dat het zo ver weg is anders kwam ik is een dagje over om te helpen .

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen